thema

Online taaldidactiek

Digitale gereedschapskist vol direct toepasbare ideeën

Online of offline: taaldidactiek heeft dezelfde uitgangspunten. Ook bij lesgeven op afstand wil je de belangstelling van leerlingen wekken, is er sprake van uitleg, tijd voor zelfwerkzaamheid en is het van belang om het geleerde te checken. Maar hoe doe je dat zonder dat het je veel extra voorbereidingstijd kost?

Minder ‘duiken’, meer focus op taal

Tijdens onze trainingen ‘Online taaldidactiek’ gaan we aan de slag met werkvormen die taaldocenten kunnen inzetten tijdens hun lessen op afstand: volledig online, blended of in hybride vorm. Alle werkvormen zijn erop gericht om de leerlingen in interactie te activeren en om het leren in beeld te brengen. Na afloop van de training heb je je (digitale) gereedschapskist gevuld met ideeën (werkvormen, webtools en aanvullende bronnen) die je ‘morgen’ kunt inzetten bij het ontwerp van je online lessen. De concrete opbrengst? Minder ‘duikende leerlingen’ en meer focus op de taal in plaats van de tool!

Andere berichten

Copyright © 2024

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten