thema

Differentiëren

Iedere leerling een eigen ontwikkelpad

Leerlingen geven aan dat ze graag op een praktische manier aan de slag willen met een taal, zodat ze deze leren spreken en niet alleen maar de grammatica begrijpen. Ze willen bijvoorbeeld graag dat de stof op verschillende manieren wordt uitgelegd. Ook willen ze kunnen kiezen uit verschillende soorten opdrachten en bronnen, en met wie ze samenwerken.

De docenten geven aan het moeilijk te vinden om recht te doen aan al die verschillen in een klas met rond de dertig leerlingen. Wij denken dat je met kleine ingrepen grote effecten kunt bereiken bij het inspelen van de docent op de verschillende leerbehoeftes van leerlingen. Deze ingrepen zijn gericht op verschillen in niveau, tempo, inhoud/ interesse, leervoorkeuren en de mate van begeleiding.

Andere berichten

Copyright © 2024

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten