Voor wie: docenten moderne vreemde talen in het voortgezet onderwijs
Wanneer: maandag 6 oktober 2025 van 9.30-16.00 uur.
Waar: Aristo Utrecht Lunetten.
In het kort:
In deze training komen verschillende mogelijkheden aan bod om jouw taalonderwijs te versterken aan de hand van de burgerschapsdoelen. Meer inhoud en motivatie door samenhang en vernieuwing.
Herkenbaar?
Waarom zou je deze studiedag volgen?
Sinds dit schooljaar zijn de burgerschapsdoelen geëffectueerd en de onderwijsinspectie ziet toe op de implementatie daarvan. Daarom is burgerschap op jouw school waarschijnlijk onderwerp van gesprek. Het wordt steeds belangrijker om leerlingen niet alleen taalvaardig te maken, maar ook om ze voor te bereiden op hun rol als actieve, betrokken en cultuurbewuste burgers. Door burgerschapsdoelen te integreren in je taallessen, maak je je onderwijs niet alleen relevanter, maar ook inspirerender voor je leerlingen.
Een voorbeeld: In je les wil je een fragment gebruiken uit het jeugdjournaal, dat ingaat op hoe armoede het schoolsucces van kinderen in achterstandswijken beïnvloedt. Hoe zorg je ervoor dat leerlingen:
En daarnaast: Hoe breng je wat je doet in de les in verband met de schoolvisie op burgerschap en de burgerschapsdoelen?
Hoe ziet de studiedag eruit?
Globaal heeft het de volgende inhoud:
Je gaat naar huis met…
Voor wie: docenten moderne vreemde talen in het voortgezet onderwijs
Wanneer: maandag 6 oktober 2025 van 9.30-16.00 uur.
Waar: Aristo Utrecht Lunetten.
In het kort:
In deze training komen verschillende mogelijkheden aan bod om jouw taalonderwijs te versterken aan de hand van de burgerschapsdoelen. Meer inhoud en motivatie door samenhang en vernieuwing.
Herkenbaar?
Waarom zou je deze studiedag volgen?
Sinds dit schooljaar zijn de burgerschapsdoelen geëffectueerd en de onderwijsinspectie ziet toe op de implementatie daarvan. Daarom is burgerschap op jouw school waarschijnlijk onderwerp van gesprek. Het wordt steeds belangrijker om leerlingen niet alleen taalvaardig te maken, maar ook om ze voor te bereiden op hun rol als actieve, betrokken en cultuurbewuste burgers. Door burgerschapsdoelen te integreren in je taallessen, maak je je onderwijs niet alleen relevanter, maar ook inspirerender voor je leerlingen.
Een voorbeeld: In je les wil je een fragment gebruiken uit het jeugdjournaal, dat ingaat op hoe armoede het schoolsucces van kinderen in achterstandswijken beïnvloedt. Hoe zorg je ervoor dat leerlingen:
En daarnaast: Hoe breng je wat je doet in de les in verband met de schoolvisie op burgerschap en de burgerschapsdoelen?
Hoe ziet de studiedag eruit?
Globaal heeft het de volgende inhoud:
Je gaat naar huis met…
Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.