In het kort: in deze training leren we je hoe je jouw leerlingen kunt motiveren voor het lezen van fictie in het Engels/Duits/Frans/Spaans en voor de lessen literatuurgeschiedenis.
Voor wie: docenten MVT die hun fictie- en literatuuronderwijs zo vorm willen geven dat leerlingen gemotiveerd zijn, meer diepgang bereiken én tegelijkertijd hun taalvaardigheid ontwikkelen.
Wanneer en waar: vrijdag 22 september van 9.30 – 16.00 uur bij Aristo Utrecht (naast Station Utrecht Lunetten).
HERKENBAAR?
Hoe gemotiveerd zijn jouw leerlingen om fictie te lezen? En lukt het jou om je leerlingen te enthousiasmeren voor literatuurgeschiedenis? Als je dit schooljaar werk wil maken van motiverend literatuur- en fictieonderwijs dan is deze training iets voor jou.
Uit recente onderzoeken blijkt dat leerlingen productieve opdrachten – opdrachten waarbij zij hun taalvaardigheid ontwikkelen – bij literatuur erg waarderen.
In het kort: in deze training leren we je hoe je jouw leerlingen kunt motiveren voor het lezen van fictie in het Engels/Duits/Frans/Spaans en voor de lessen literatuurgeschiedenis.
Voor wie: docenten MVT die hun fictie- en literatuuronderwijs zo vorm willen geven dat leerlingen gemotiveerd zijn, meer diepgang bereiken én tegelijkertijd hun taalvaardigheid ontwikkelen.
Wanneer en waar: vrijdag 22 september van 9.30 – 16.00 uur bij Aristo Utrecht (naast Station Utrecht Lunetten).
HERKENBAAR?
Hoe gemotiveerd zijn jouw leerlingen om fictie te lezen? En lukt het jou om je leerlingen te enthousiasmeren voor literatuurgeschiedenis? Als je dit schooljaar werk wil maken van motiverend literatuur- en fictieonderwijs dan is deze training iets voor jou.
Uit recente onderzoeken blijkt dat leerlingen productieve opdrachten – opdrachten waarbij zij hun taalvaardigheid ontwikkelen – bij literatuur erg waarderen.
Tijdens deze training gaan we aan de slag met de vier gangbare benaderingen van literatuur; lezersgericht, tekstgericht, taalgericht en contextgericht. Bij elk van de vier benaderingen word je voorzien van een breed scala aan activerende werkvormen. Werkvormen die leerlingen betrekken bij de literaire werken en mondeling en schriftelijk doeltaalgebruik uitlokken. Leerlingen komen op die manier tot meer diepgang en kunnen zich niet meer onttrekken aan de literatuur- en fictielessen.
Daarnaast staat het creëren van een stimulerende leesomgeving op het programma. Hoe stimuleer je vrij lezen en hoe help je leerlingen bij het kiezen van het juiste boek?
Aan het eind van de dag:
Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.