VO

Studiedag: ‘Lezen en schrijven in samenhang (GLS)’

Voor deze studiedag kan niet meer ingeschreven worden!

Het lijkt zo logisch: leerlingen tegelijkertijd laten werken aan hun lees- en schrijfvaardigheid. Toch bieden gangbare lesmethodes daar nog weinig handvatten voor. Ook ben je misschien bang voor de hoeveelheid extra werk die het jou oplevert. Dat is niet nodig!

Tijdens deze training laten wij je zien dat het inderdaad loont om de vaardigheden lezen en schrijven te combineren. Ook ga je naar huis met concrete ideeën over het vormgeven van geïntegreerde lees- en schrijflessen. En vanzelfsprekend heb je al een opdracht gemaakt die je direct kunt toepassen in je lessen. Geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs (GLS) heeft ook jou veel te bieden!

Deze studiedag wordt ook aangeboden op 10 januari 2022 in Aristo Utrecht. Voor aanmelden 10-1 klik hier.

Lees meer

Voor deze studiedag kan niet meer ingeschreven worden!

Het lijkt zo logisch: leerlingen tegelijkertijd laten werken aan hun lees- en schrijfvaardigheid. Toch bieden gangbare lesmethodes daar nog weinig handvatten voor. Ook ben je misschien bang voor de hoeveelheid extra werk die het jou oplevert. Dat is niet nodig!

Tijdens deze training laten wij je zien dat het inderdaad loont om de vaardigheden lezen en schrijven te combineren. Ook ga je naar huis met concrete ideeën over het vormgeven van geïntegreerde lees- en schrijflessen. En vanzelfsprekend heb je al een opdracht gemaakt die je direct kunt toepassen in je lessen. Geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs (GLS) heeft ook jou veel te bieden!

Deze studiedag wordt ook aangeboden op 10 januari 2022 in Aristo Utrecht. Voor aanmelden 10-1 klik hier.

Deze training wordt op 7 oktober en op 10 januari 2022 gehouden in Aristo Utrecht van 9.30 tot 16.00 uur.

Na deze training kun je in je lessen op een onderbouwde en logische manier aan de slag met lezen en schrijven:

  • Je hebt kennis van een ontwerpinstrument aan de hand waarvan je lezen en schrijven in samenhang kunt aanbieden aan je leerlingen;
  • Je hebt meerdere lesvoorbeelden gezien die je kunt gebruiken in je eigen lessen;
  • Je hebt zelf een les ervaren én ontworpen waarbij lezen en schrijven geïntegreerd worden;
  • Je kent het principe van de leessandwich waarmee je ‘rijke’ leeslessen kunt ontwerpen en je kunt dat ook inzetten;
  • Je kunt je leerlingen op verschillende manieren effectieve feedback geven op hun schrijfwerk;
  • Je bent je bewust van al het goede wat je nu al doet en kunt dat inpassen in deze rijke context.

Kortom, jij en je leerlingen gaan maximaal profiteren van deze studiedag. De leerlingen worden door de integratie van lezen en schrijven uitgedaagd om meer te lezen en beter te schrijven. Dat zijn de twee kanten van de gouden medaille van taalbeheersing bij het vak Nederlands. Ga jij voor goud?

 

Inschrijven  

Bekijk andere studiedagen

Copyright © 2021

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten