In het kort: in deze cursus leren we je hoe je in 5 stappen een examentraining voor het CE Frans, Duits, Engels of Spaans neerzet waarvan je leerlingen zeggen: ‘Ik heb veel geleerd en het was nog leuk ook’.
Voor wie: docenten MVT die er zin in hebben om hun examentraining motiverender, effectiever en uitdagender te maken.
Wanneer en waar: donderdag 16 januari 2025 van 9.30 – 16.00 uur Aristo Lunetten (1 minuut lopen van het station) en donderdag 23 januari 2025 van 13.30 – 16.30 uur online.
HERKENBAAR?
Wij leren je graag hoe je een goede examentraining inricht. Hoe je ervoor kunt zorgen dat je leerlingen groeien en vooruitkomen, zonder dat ze gaan zitten lummelen of kletsen.
Dit is geen ‘gewone’ cursus waarin je lessen ontwerpt die leerlingen aanzetten om eindeloos te oefenen met examenteksten. Dat is meestal niet effectief. Docenten werken dan namelijk vaak heel hard, terwijl te veel leerlingen achterover hangen en denken: ‘Ik ga straks wel oefenen in de meivakantie’.
Door de jaren heen hebben wij veel geleerd over het motiveren van leerlingen en over effectieve manieren om van leerlingen betere lezers te maken. In deze cursus leren wij je al onze inzichten:
Je krijgt de tools & kickstart om nog tijdens deze dag aan het ontwerp van je examentraining te werken. Je kunt dat individueel doen of met collega’s uit het hele land. Er is veel ruimte voor uitwisseling, zodat je niet al het werk alleen hoeft te doen.
Je krijgt concrete tips en handigheidjes die je kunt toepassen om je training aantrekkelijk en leerzaam te maken.
Lees meer
In het kort: in deze cursus leren we je hoe je in 5 stappen een examentraining voor het CE Frans, Duits, Engels of Spaans neerzet waarvan je leerlingen zeggen: ‘Ik heb veel geleerd en het was nog leuk ook’.
Voor wie: docenten MVT die er zin in hebben om hun examentraining motiverender, effectiever en uitdagender te maken.
Wanneer en waar: donderdag 16 januari 2025 van 9.30 – 16.00 uur Aristo Lunetten (1 minuut lopen van het station) en donderdag 23 januari 2025 van 13.30 – 16.30 uur online.
HERKENBAAR?
Wij leren je graag hoe je een goede examentraining inricht. Hoe je ervoor kunt zorgen dat je leerlingen groeien en vooruitkomen, zonder dat ze gaan zitten lummelen of kletsen.
Dit is geen ‘gewone’ cursus waarin je lessen ontwerpt die leerlingen aanzetten om eindeloos te oefenen met examenteksten. Dat is meestal niet effectief. Docenten werken dan namelijk vaak heel hard, terwijl te veel leerlingen achterover hangen en denken: ‘Ik ga straks wel oefenen in de meivakantie’.
Door de jaren heen hebben wij veel geleerd over het motiveren van leerlingen en over effectieve manieren om van leerlingen betere lezers te maken. In deze cursus leren wij je al onze inzichten:
Je krijgt de tools & kickstart om nog tijdens deze dag aan het ontwerp van je examentraining te werken. Je kunt dat individueel doen of met collega’s uit het hele land. Er is veel ruimte voor uitwisseling, zodat je niet al het werk alleen hoeft te doen.
Je krijgt concrete tips en handigheidjes die je kunt toepassen om je training aantrekkelijk en leerzaam te maken.
Hoe ziet de cursus eruit? Dag 1: fysieke bijeenkomst in Utrecht van 9.30 tot 16.00 uur
Op dag 1 lopen we alle 5 de stappen door waaruit een goede examentraining zou moeten bestaan:
We koppelen aan stap 1 t/m 4 concrete werkvormen en je gaat die werkvormen ook ervaren.
Aan het eind van de dag:
Dag 2: online training van 13.30 tot 16.30 uur
Vele handen maken licht werk is de leidende gedachte achter deze online middag. Tijdens deze middag ga je samen of met elkaar om al je inzichten en ideeën van dag 1 om te zetten naar een examentraining die is afgestemd op jouw eigen leerlingen.
Aan het eind van de middag:
Cursusdata:
Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.