Conderentie: ‘Formatief werken bij de Talen’ – 25-03-2019

Informatie, inspiratie & concrete werkvormen

Leren voor de toets of leren om beter in taal te worden? Leerlingen doen vaak het eerste, docenten willen graag het tweede. Formatief werken lijkt de oplossing te zijn. Maar hoe organiseer je dit in de taalles? Tijdens deze conferentie krijg je hier antwoorden op.

 

De vijf evaluatiestrategieën (1. leerdoelen stellen 2. leren zichtbaar maken 3. feedback organiseren 4. leerlingen als leerbron voor elkaar 5. leerlingen zelf verantwoordelijk maken voor hun leren) vormen de basis voor de workshops. In elke ronde is er een workshop voor docenten die aan het begin staan van formatief werken en één voor docenten die een volgende stap willen zetten. Zo kun je je eigen route voor deze dag samenstellen.

 

Ronde 1 (strategie 1 en 2)
Leerdoelen formuleren en activerende werkvormen inzetten – basis
Ict-middelen inzetten en differentiëren op basis van de formatieve evaluatie – verdieping

 

Ronde 2 (strategie 3)
Feedback geven door de docent, voor elkaar en de leerling zelf – basis
Documenteren van de voortgang m.b.v. een (digitaal) portfolio en rubrics – verdieping

 

Ronde 3 (strategie 4 en 5)
Leerlingen verantwoordelijk maken voor elkaar en voor zichzelf– basis
Van zelf werken naar zelfstandig leren – verdieping

 

Workshopkeuzes worden gemaakt op de conferentie.

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor onze mailinglijst

Bij het doorgaan van gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close